Funcionament de les noves Urgències Territorials d'Osona integrades
Des de l'1 de març de 2024 funcionen les noves Urgències Territorials d'Osona integrades entre l'atenció primària i l'hospitalària, fet que ha suposat canvis en els llocs i horaris d'atenció.
On vaig si necessito atenció urgent?
DE NIT
A l'Hospital Universitari de Vic s'hi atenen les urgències lleus i greus, en horari nocturn de 20h a les 8h, els 365 dies a l'any
És l'únic punt d'atenció obert de nit per a les urgències de tot Osona i el Lluçanès
En cas de no poder arribar a l'hospital pels vostres propis mitjans, truqueu al 112.
DE DIA
Urgències greus: a l'Hospital Universitari de Vic
Urgències lleus: a l'Atenció Primària
De dilluns a divendres en horari diürn, adreça't al teu consultori o centre d'atenció primària. En cas que aquest tanqui al migdia, a la tarda ves a la teva Àrea Bàsica de Salut, oberta fins les 20.00h. Consulta quin és el teu CAP o ABS en el següent enllaç (pestanya centres i serveis).
Els caps de setmana i festius en horari diürn, adreça't al Punt d'Atenció Continuada (PAC), és a dir al CAP de referència de la zona a la qual pertanys segons la teva residència.
Manlleu: Inclou Manlleu, Sant Hipòlit i Les Masies de Voltregà, La Gleva, Orís, Santa Cecília de Voltregà, Vinyoles d'Orís, Roda de Ter, Cantonigròs, Rupit-Pruit, L'Esquirol, Tavertet, Les Masies de Roda i Tavèrnoles
Torelló: Inclou Torelló, Borgonyà, Sant Pere i Sant Vicenç de Torelló, Sant Quirze de Besora, Alpens, Montesquiu, Sant Agustí de Lluçanès, Sant Boi de Lluçanès, Santa Maria de Besora, Sobremunt i Vidrà.
Tona: Inclou Tona, Collsuspina, Sant Miquel de Balenyà, Seva, Santa Eugènia de Berga, Calldetenes, Espinelves, Folgueroles, St. Julià de Vilatorta, Taradell, Viladrau i Vilanova de Sau.
Centelles: Inclou Centelles, Sant Martí de Centelles i Hostalets de Balenyà
Hospital Universitari de Vic: Inclou (Vic Sud i Vic Nord) i Gurb. El CAP Osona trasllada les urgències de nit a l'Hospital Universitari de Vic.
Prats de Lluçanès: Inclou Prats de Lluçanès, La Torre D'Oristà, Santa Eulàlia de Puigoriol, Olost de Lluçanès, Oristà, Perafita, Sant Bartomeu del Grau i Santa Creu de Jutglar. Horari de 8 a 14h i de 14h a 20h guàrdies localitzables. El telèfon és el 93-8560500
Consulta a quin Centre d'Atenció Primària has d'anar en funció dels horaris i del teu municipi
Com distingeixo entre urgències greus i lleus?
Una urgència és un problema de salut que requereix atenció més o menys ràpida, depenent de la gravetat. Hi ha urgències lleus però que són molt molestes, com un mal de queixal o mal d'orella fort, que tot i que són importants no comprometen la vida de qui les pateix. Hi ha molts processos poc greus que no són motius de visita urgent. Amb repòs, control de la temperatura, dieta adequada i una bona hidratació, el cos té la capacitat de resoldre'ls per si mateix.
D'altres urgències poden ser més greus, com ara una gran dificultat per respirar, un dolor opressiu al pit, una sospita d'ictus (dificultat en la parla, comissura labial desviada...), que han de ser ateses tan ràpidament com sigui possible.
Si no esteu segurs de la gravetat de la urgència, necessiteu atenció a domicili, o davant de qualsevol dubte, cal que truqueu al 061/Salut Respon, on us orientaran i recomanaran com heu d'actuar.
Com arribar i aparcament
Consulteu aquí com arribar a l'Hospital Universitari de Vic
Si veniu amb cotxe, podeu acostar-vos fins a la porta d'entrada d'Urgències. Tan bon punt el pacient hagi entrat, haureu de retirar vehicle per deixar pas a altres urgències. Si heu aparcat al pàrquing de l'Hospital, pagareu un màxim de dues hores durant el primer dia. En cas de sobrepassar aquest temps, adreceu-vos al taulell de recepció d'Urgències, on us faran un justificant que haureu de lliurar al control de sortida de l'aparcament.
Un cop a Urgències...
En arribar, adreceu-vos al taulell de recepció. És imprescindible que porteu la targeta sanitària per identificar-vos com a usuari del Servei Català de la Salut. En cas contrari, i si no hi ha un tercer responsable de l'assistència (mútua, asseguradora de trànsit o altra cobertura contractada), haurem de cobrar-vos el servei.
Sempre que sigui possible, porteu els informes mèdics i la medicació que preneu.
Un cop a la sala d'espera us cridaran per passar a Triatge, on un professional sanitari valorarà el tipus i l'abast de la urgència. Tant a les pantalles com a través de l'aplicació mòbil del CHV podeu consultar el temps previst d'espera: recordeu que els pacients sempre sou atesos per ordre de gravetat, no d'arribada, i que l'espera pot variar en funció del volum de pacients però també del perfil d'especialista que us hagi d'atendre.
Acompanyants i informació
L'accés d'acompanyants està limitat a un sol acompanyant per pacient. Caldrà que l'acompanyant vagi identificat amb l'etiqueta que us facilitarem. Aquesta normativa pot variar en situacions especials, d'acord amb el que us indiqui l'equip d'Urgències.
És molt important que els pacients indiqueu un telèfon on localitzar la família / acompanyants: en cas necessari, servirà per informar-los sobre el vostre estat o per avisar-los que us vinguin a buscar si us donen l'alta.
Si el pacient està en condicions i pot contactar amb la família, l'informarem directament i serà el mateix pacient qui comunicarà la informació als familiars.
Tingueu cura de les vostres pertinences ja que l'hospital no es pot fer càrrec de les possibles pèrdues. Sempre que sigui possible, doneu-les a l'acompanyant.
Podreu saber en tot moment la situació del pacient mitjançant l'aplicació mòbil del CHV i el codi específic que us facilitaran al taulell d'informació d'Urgències. Aquest codi l'haureu d'introduir a l'apartat "Situació Pacient a Urgències" per conèixer en quin moment del procés assistencial es troba.
Consulteu com utilitzar l'APP per seguir la situació d'un pacient a Urgències
Per contactar amb el Servei d'Urgències de l'Hospital Universitari de Vic, truqueu al 93 889 11 99
Coneixeu com funciona el Servei d'Urgències i el nostre equip de professionals