Enquesta als usuaris de la línia de bus 487/8 entre Vic i Folgueroles-Vilanova de Sau
Els Ajuntaments de la línia de bus 487/8 entre Vic - Calldetenes - Sant Julià de Vilatorta - Folgueroles i Vilanova de Sau, el Consell Comarcal d’Osona i Creacció, amb el suport de la Generalitat de Catalunya i Sagalés, en el marc del programa europeu URBACT d’Osona, hem dut a terme durant tres dies (1, 2 i 5 d’octubre) una enquesta damunt el bus per conèixer millor com funciona la línia i entendre com donar-la a conèixer millor.
Durant aquests tres dies i en totes les expedicions, es van fer un total de 611 trajectes amb 306 passatgers. Pràcticament tots ells van contestar l’enquesta, que només es podia respondre una vegada.
Volem donar les gràcies a tots el que hi heu participat, les vostres aportacions són molt valuoses! Els usuaris que no vau coincidir amb els enquestadors encara podeu omplir l'enquesta aquí.
A més, llancem una segona enquesta per a la resta de població de la zona que no sou usuaris habituals del bus, per entendre quins aspectes poden fer que una part de vosaltres us pugueu replantejar utilitzar la línea en alguns dels vostres desplaçaments. Podeu respondre l’enquesta aquí.
Prova pilot a Osona
Aquestes enquestes, senzilles i comprensibles, inclouen preguntes sobre els hàbits de mobilitat amb l’objectiu d’estudiar el nivell de coneixement de la població respecte al servei i les necessitats personals dels enquestats. Posteriorment, es durà a terme una campanya de comunicació per sensibilitzar i fer arribar el missatge a la població dels municipis de la línia.
Aquesta enquesta forma part d’una prova pilot que ens ha de servir per entendre els efectes que un augment de freqüència en el servei (com el que s’ha implementat a la línia 487/8 des de l’1 de juliol) i una bona comunicació poden tenir en l’increment d’usuaris en les línies de bus intermunicipal d’Osona. Els resultats i aprenentatges que en sorgeixin permetran plantejar-nos les actuacions que es poden dur a terme a la totalitat de les línies regulars d’Osona, com recollir la informació necessària per millorar el servei, alhora que definir una campanya de comunicació efectiva i que arribi a la població.