Eleccions al Parlament Europeu

Dimecres, 23 d’abril de 2014

El proper dia 25 de maig de 2014 s'han convocat Eleccions al Parlament Europeu, si ja saps que en la data de la votació seràs fora de la localitat que et correspon exercir el teu dret de vot sol·licita el vot per correu a qualsevol oficina de Correus.


INFORMACIÓ DEL VOT PER CORREU

L’elector ha d’emplenar el model de sol•licitud (que trobarà a qualsevol oficina de correus) per demanar a la Delegació de l’Oficina del Cens Electoral corresponent el certificat d’inscripció en el cens electoral i així iniciar el procediment per poder emetre el vot per correu en les eleccions que es faran el proper dia 25 de maig.

QUI POT VOTAR PER CORREU?

- Poden votar per correu els electors que prevegin que en la data de la votació no seran a la localitat en què els correspon d’exercir el dret de vot.

- Els electors residents a l’estranger que són temporalment a Espanya poden sol•licitar la tramesa de la documentació per votar per correu a un domicili d’Espanya. En aquest cas, han d’emplenar la sol•licitud de vot per correu i marcar amb una X l’apartat “Resident a l’estranger”.

- També poden votar per correu els electors que, per malaltia o incapacitat física, no poden presentar-se al lloc de la votació.

Un cop feta la sol•licitud de vot per correu, en el cas que sigui acceptada, no es pot votar personalment.

 

PROCEDIMENT PER VOTAR PER CORREU

A. Sol•licitud

- Les persones interessades han de formular personalment la sol•licitud.

- Han d’adreçar la sol•licitud i el sobre de tramesa a la província on figuren inscrites en el cens electoral.

- En cas de malaltia o incapacitat – que s’ha d’acreditar mitjançant un certificat mèdic oficial-, la sol•licitud pot ser feta en nom de l’elector per una persona autoritzada per una notaria o un consolat, per mitjà d’un document que s’ha d’estendre individualment per a cada elector i en el qual no poden constar diversos electors. Una mateixa persona tampoc no pot representar més d’un elector. (Els electors tenen dret a l’expedició gratuïta dels documents esmentats.) En aquests casos el representant ha de signar la sol•licitud.

El certificat mèdic i l’autorització s’han d’incloure juntament amb la sol•licitud en el sobre de tramesa.

B. Lloc de presentació

- La sol•licitud emplenada i signada s’ha de presentar a qualsevol oficina de Correus d’Espanya. L’empleat encarregat de rebre-la ha de demanar a la persona interessada el seu document d’identitat i ha de comprovar la coincidència de la signatura. No se n’admetrà còpia.

- La tramesa per correu ordinari no és vàlida.

C. Termini per sol•licitar el vot per correu

- Es pot sol•licitar a partir de la data de la convocatòria i fins a deu dies abans del dia de la votació (15 de maig).

- No obstant això, si voleu exercir el vot per correu, no heu d’esperar al darrer moment. Feu la sol•licitud com més aviat millor.

 D. Enviament de la documentació per votar per correu

- La Delegació Provincial de l’Oficina del Cens Electoral corresponent iniciarà la tramesa de la documentació necessària per al vot per correu el dia 5 de maig. L’enviament es farà al domicili indicat en la sol•licitud i a nom vostre.

- La persona interessada ha de firmar personalment, després d’acreditar la identitat, el justificant de recepció acreditatiu d’haver rebut la documentació esmentada.

E. Termini per trametre el vot per correu

El termini de tramesa del vot per correu certificat acaba el 21 de maig.

 

Darrera actualització: 24.04.2014 | 11:27