Artimur: Acabada la creació mural de la plaça de Catalunya
El mural situat al carrer Marquesos de Vilallonga, 8 i creat per Ana Barriga ja està acabat. Mostra els origens i els jocs infantils des del punt de vista d'una artista internacional. La jove Ana Barriga es pot considerar la nova reina del pop, i Laki, la seva obra més important fins ara i més prometedora. Ha exposat a Miami, a Dubai i ara marxa cap a Caracas.
Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Sevilla, actualment viu i treballa a Madrid. Ana Barriga (Jerez de la Frontera, Cadis, 1984) compta, entre els seus darrers èxits amb la beca Daniel Vázquez Díaz, el Premi Internacional de Pintura de la Fundació Focus, el d'Arts Plàstiques de la Universitat de Sevilla, CICUS iGeneracions 2019; ha estat seleccionada en diferents Beques de Residències per creadors i compta amb peces en col·leccions com la del Centre Andalús d'Art Contemporani (CAAC) de Sevilla, Fundació Montemadrid, Madrid, Fundació
Canària Per al Desenvolupament de la Pintura (FCDP), Col·lecció DKV o CAC de Màlaga. A la seva feina tracta de trobar l'equilibri entre la raó i l'emoció, dos territoris aparentment contradictoris que en friccionar, generen un tipus d’energia que li interessa. Procura moure's en l'àmbit del lúdic, un lloc compartit per artistes i nens on s'abandonen els prejudicis i aflora la part més inesperada de nosaltres. L'humor, el joc o la ironia són modes deposicionar-nos davant la realitat d'una manera diferent i inesperada, de trencar patrons comuns. D'aquí sorgeixen situacions imprevisibles que desprenen frescor i ens resulten atractives perquè no s'ajusten a models prefixats.
Fa tot el possible per aprendre cada dia. La seva obra està moguda per la passió però també pel coneixement. S'aplica a l'estudi d'un llenguatge de profunda tradició com la pintura, el terreny habitual en què es desenvolupa. El joc és molt important tant a la seva obra com en la manera de treballar.
Aquesta idea queda palesa en tres àmbits:
1) en els elements representats: la major part són peces infantils, objectes decoratius o d’ús quotidià.
2) en la forma de tractar i configurar aquests elements: els pinta, trenca, mutila, assembla o compon de tal manera, com si estigués jugant amb ells.
3) en la manera com afronta una peça: prova, esborra, repinta, modifica i fins i tot intervé amb esprai com si es tractés d'un acte vandàlic cap a la seva pròpia pintura.