Ajuts de minimis per pal·liar els efectes de la sequera en boscos de titularitat privada
L'objectiu d'aquesta convocatòria és incentivar les actuacions silvícoles necessàries per recuperar les masses forestals afectades greument pels efectes de la sequera en finques de titularitat privada, mitjançant la tallada d'arbres morts i decrèpits i duent a terme actuacions silvícoles per reduir les densitats arbòries, dosificant la competència i generant estructures forestals més resilients i resistents a les condicions ambientals actuals. Es podrà millorar la xarxa viària necessària per dur a terme aquestes actuacions.
Entitats beneficiàries
Per d'incentivar les actuacions silvícoles necessàries per recuperar les masses forestals afectades greument pels efectes de la sequera en finques de titularitat privada, poden optar a les subvencions regulades en aquestes bases les persones físiques i jurídiques titulars de terrenys forestals privats i llurs associacions.
Quantia
L'ajut té caràcter de subvenció directament aplicable a les despeses d'acord amb l'apartat 6 d'aquestes bases reguladores.
L'import màxim total que es podrà atorgar a una mateixa persona beneficiària és de 75.000 euros.
Quan l'import proposat per atorgar en una sol·licitud o expedient sigui inferior a 7.500,00 euros, no es tramitarà per qüestió d'eficàcia i eficiència administrativa, i s'arxivarà l'expedient amb la comunicació prèvia a la persona sol·licitant.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
- Còpia del DNI/NIF/NIE de la persona sol·licitant o representant, en cas que el CPF no estigui autoritzat a sol·licitar-ho directament.
- Documentació acreditativa de la representació per qualsevol mitjà vàlid en el dret que en deixi constància, si s'escau.
- En el cas de persones jurídiques i associacions forestals, còpia de les escriptures i/o els estatuts registrats de l'entitat sol·licitant, si s'escau. Si aquesta documentació està disponible al Registre d'Entitats Jurídiques o al Registre de Cooperatives, el Centre de la Propietat Forestal ho verifica d'ofici.
- En el cas de persones jurídiques, documentació acreditativa de la representació amb què actua, si no s'ha inscrit en un registre públic o en el Registre Electrònic General de la Representació. En cas que la representació estigui inscrita als registres esmentats, no cal aportar aquesta documentació perquè l'òrgan instructor ho comprova d'ofici.
- Certificat actualitzat d'inscripció en el registre administratiu corresponent emès l'any de la convocatòria o, si no n'hi ha, l'any anterior.
- Memòria que inclogui la diagnosi de la situació del rodal o la unitat d'actuació, en què s'indiqui el número d'Instrument d'Ordenació Forestal (IOF), les actuacions silvícoles que s'hi realitzaran i el grau d'afectació en percentatge. Aquesta memòria ha d'estar signada per la persona sol·licitant o representant i per la persona tècnica facultativa corresponent.
- Pressupost de l'actuació o valoració econòmica segons els criteris fixats a aquesta Resolució, desglossat per partides i conceptes i signat per la persona sol·licitant o representant.
- Mapa topogràfic en format GIS a escala 1:10.000 o 1:5.000 on es defineixi clarament l'actuació o actuacions per a què se sol·licita l'ajut. La base cartogràfica ha de ser la de l'instrument d'ordenació forestal corresponent.
- Si és el cas, l'autorització dels copropietaris per sol·licitar i percebre l'ajut.
- Si és el cas, l'autorització dels propietaris a favor de l'associació per sol·licitar i percebre l'ajut.
- En el cas de subvencions d'import superior a 30.000 euros, les empreses que no poden presentar compte de pèrdues i guanys abreujat han d'aportar certificat d'auditor inscrit en el Registre Oficial d'Auditores de Comptes, que atendrà el termini efectiu dels pagaments de l'empresa client amb independència de qualsevol finançament per al cobrament anticipat de l'empresa proveïdora.
- En cas que els documents que s’han d’adjuntar a la sol·licitud d’acord amb les bases ja figuri en poder del Centre de la Propietat Forestal, el sol·licitant podrà no presentar-los declarant la data i l’òrgan o dependència en què van ser presentats, sempre que no s’hagin produït modificacions, no hagi prescrit el seu període de vigència i no hagin transcorregut més de 5 anys des de la finalització del procediment pel qual es va lliurar.
Presentació de sol·licituds: fins al 17 de juny de 2024, inclòs.
Certificacions parcials no definitives: fins al 31 de juliol de 2025, inclòs.
Finalització de les actuacions: fins al 30 de setembre de 2025, inclòs.
Justificació: fins al 30 d'octubre de 2025, inclòs.
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de persona física, persona jurídica o persona vinculada.