Si tens problemes amb la cobertura mòbil, exerceix els teus drets com a consumidor
Des de l’Ajuntament de Sant Julià, juntament amb LOCALRET, fa mesos que s’està reclamant a les operadores de telefonia mòbil la millora de la cobertura. Tot i així, se segueixen rebent un alt volum de queixes i de reclamacions per part dels usuaris d’aquestes companyies de telefonia mòbil que donen servei al poble. Per aquest motiu, l’Ajuntament emet aquesta nota per informar de les vies que es disposa com a consumidor per tal de reclamar un servei de qualitat.
En primer lloc, l'usuari ha de presentar la reclamació o queixa a la companyia corresponent. Aquesta la pot presentar per escrit a la botiga més propera, per telèfon o a través d'internet a través dels formularis web de les companyies. No oblideu sol•licitar el número d'incidència per poder-ne fer el seguiment en cas que el problema no se solucioni en el termini d'un mes o per presentar la reclamació davant de Consum. A continuació us expliquem els passos a seguir per reclamar a Orange o a Movistar:
Com fer una reclamació a Movistar pels problemes de cobertura:
- Fer una reclamació per cada numero de telèfon afectat a: https://www.movistar.es/particulares/atencion-cliente/telefonia-movil/resolucion-de-problemas/Reclamacion_Movil/?bys=Catalonia En unes hores rebreu un correu electrònic amb un número de seguiment de la incidència.
- Si ho voleu fer per telèfon podeu trucar al 1004 i demanar el número d'incidència.
- O podeu anar a la botiga més propera per realitzar la reclamació de forma presencial. La botiga més propera és a:
Plaça Estació, 8 de Vic
T. 902 385 385
Com fer una reclamació a Orange pels problemes de cobertura:
- Fer una reclamació per cada número de telèfon afectat a: www.orange.es entrant a l'àrea d'usuaris i seguint "contactar amb Orange". Un cop dins l'usuarim, acediu a l’apartat mi Orange móvil amb el vostre número mòbil i contrasenya. Si no teniu usuari, en el mateix apartat el podeu crear.
Un cop hi accediu amb el vostre telèfon i contrasenya, cliqueu Contacta con nosotros dins l’apartat Información i cliqueu sobre la icona email. Apareixerà un formulari de contacte.
Els passos per enviar una reclamació via email són: Pas 1. Mi móvil – Pas 2. Reclamación – Pas 3. Otros. Acte seguit, omplir el formulari i explicar a observacions els dies que ha fallat la cobertura de veu i/o dades i reclamar compensació. - Segons la companyia, si ho feu a través de la pàgina web cal enviar un missatge reclamant per les fallades de cobertura i demanant quan les resoldrien, i en poc més de 24 hores tindreu la resposta.
- També podeu trucar al 1471 i sol·licitar el número d'incidència.
- O bé, anar presencialment a la botiga Orange i omplir el formulari. La botiga més propera és a:
Rambla del Passeig, 13-15-17 Local B a Vic
T. 938 89 10 22
En cas que en el termini d'un mes la companyia (Orange o Movistar) no hagi fet arribar cap resposta o no s'estigui conforme amb la solució, us podeu dirigir a l'Oficina mòbil d'Informació i Defensa del Consumidor o a l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor situada al Consell Comarcal d’Osona, organisme on es reben i tramiten les denúncies, queixes i reclamacions interposades pels consumidors. Recordeu aportar el número d'incidència. Aquesta oficina està situada a Vic a l’edifici del Sucre (C. Ramon d'Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta). L’horari d’atenció al púbic és dilluns, dimecres i divendres de 9 a 14h, i dimecres tarda de 17 a 19h demanant cita prèvia. El telèfon d’atenció al públic és el 938 834130. També podeu realitzar el tràmit en línia a través de la pàgina web del Consell Comarcal d'Osona o podeu descarregar-vos el formulari, escanejar-lo i enviar-lo a ocic@ccosona.cat
Si decidiu omplir la reclamació a través del formulari e la pàgina web de Consum de la Generalitat de Catalunya, aquesta serà remesa a l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor més propera.
Per a més informació sobre la interposició de queixes i reclamacions, cliqueu aquí.