Des de l’Ajuntament de Sant Julià, juntament amb LOCALRET, fa mesos que s’està reclamant a les operadores de telefonia mòbil la millora de la cobertura. Tot i així, se segueixen rebent un alt volum de queixes i de reclamacions per part dels usuaris d’aquestes companyies de telefonia mòbil que donen servei al poble. Per aquest motiu, l’Ajuntament emet aquesta nota per informar de les vies que es disposa com a consumidor per tal de reclamar un servei de qualitat.
En primer lloc, l'usuari ha de presentar la reclamació o queixa a la companyia corresponent. Aquesta la pot presentar per escrit a la botiga més propera, per telèfon o a través d'internet a través dels formularis web de les companyies. No oblideu sol•licitar el número d'incidència per poder-ne fer el seguiment en cas que el problema no se solucioni en el termini d'un mes o per presentar la reclamació davant de Consum. A continuació us expliquem els passos a seguir per reclamar a Orange o a Movistar:
Com fer una reclamació a Movistar pels problemes de cobertura:
Com fer una reclamació a Orange pels problemes de cobertura:
En cas que en el termini d'un mes la companyia (Orange o Movistar) no hagi fet arribar cap resposta o no s'estigui conforme amb la solució, us podeu dirigir a l'Oficina mòbil d'Informació i Defensa del Consumidor o a l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor situada al Consell Comarcal d’Osona, organisme on es reben i tramiten les denúncies, queixes i reclamacions interposades pels consumidors. Recordeu aportar el número d'incidència. Aquesta oficina està situada a Vic a l’edifici del Sucre (C. Ramon d'Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta). L’horari d’atenció al púbic és dilluns, dimecres i divendres de 9 a 14h, i dimecres tarda de 17 a 19h demanant cita prèvia. El telèfon d’atenció al públic és el 938 834130. També podeu realitzar el tràmit en línia a través de la pàgina web del Consell Comarcal d'Osona o podeu descarregar-vos el formulari, escanejar-lo i enviar-lo a ocic@ccosona.cat
Si decidiu omplir la reclamació a través del formulari e la pàgina web de Consum de la Generalitat de Catalunya, aquesta serà remesa a l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor més propera.
Per a més informació sobre la interposició de queixes i reclamacions, cliqueu aquí.