Una marca pel nostre poble

Dissabte, 12 d'abril de 2014 a les 10:37

En un temps en què impera la imatge i el disseny, un poble no ha de renunciar a la modernitat. I a vegades això simplement significa voler buscar un dibuix on identificar-se, un disseny que, amb quatre línies, digui ben alt d'on ve i cap a on va. Si voleu consultar el manual d'identitat premeu aquí.

Aquest és l'objectiu de la nova marca de Sant Julià i de Vilalleons. Una nova marca que es presenta públicament amb aquestes línies, en el número 68 de la revista Vilatorta.

La nova marca vol captar l'essencia del nostre poble. I la vol resumir en un dibuix. Només el temps dirà si aquest objectiu s'ha aconseguit.

Així, d'entrada, us podem dir que busca simplicitat i elegància. També persegueix distingir-se del comú. La tipografia no us recorda a les lletres de baix les fonts? I el dibuix...unes gotes d'aigua que potser son responsables de la frondositat de la nostra contrada. I és que set és un nombre arrelat a la nostra cultura, i que a Sant Julià també pren una significació especial, al parc de les Set Fonts...

Però anem més enllà: aquestes gotes són frondositat, són natura. Potser hi podem veure una flor, com tantes en veurem  pels camps de Vilalleons aquesta primavera. I, si ens hi fixem, la disposició més reglada, com pot ser el noucentisme. Per tant el rombe de la marca també significa patrimoni, una forma que podem contemplar en una altra obra de Miquel Pallàs: el Casal Núria.

L'eslògan "Destí del bon gust" també juga amb aquest múltiple significat. Bon gust és el que s'ofereix al paladar amb la tant variada oferta gastronòmica que tenim al municipi. I és el que es contempla passejant pels nostres carrers. I bon gust el té, segur, qui ve a passejar pel nostre poble.

Tot això vol dir aquesta nova marca. Però potser no us diu res. Contra gustos no hi ha res escrit.

Ara bé: aquesta no és una marca d'ajuntamnet, ni una simple marca de turisme. Vol ser una marca de poble. Que quan es vegi faci pensar a tothom en el nostre municipi. Utilitze-la lliurement per identificar qualsevol element que parli de Sant Julià o de Vilalleons. Us la podeu descarregar en el document en PDF, on també s'hi adjunta un manual sobre com usar-la.

La nova marca ha estat elaborada per la dissenyadora Laia Casadevall, de l'empresa Iserveis, en el marc de la nova web turística que s'estrenarà properament. La seva subliminal estrena fou en el cartell que anunciava l'acte de presentació del llibre "La veu del perdrenyal" a Vilalleons.

Darrera actualització: 17.04.2014 | 08:36