Més de 1200 joves participen a les jornades Càpsula

Diumenge, 17 de març de 2019 a les 00:00

Els passats 13,14 i 15 de març va tenir lloc a Vic la cinquena edició de Càpsula, unes jornades d’orientació acadèmica i professional dirigides als joves de la comarca.

Aquesta edició va acollir a un total de 1230 alumnes de quart d’ESO de 24 centres d’Educació Secundària Obligatòria de la comarca, entre ells el col·legi el Roser de Sant Julià de Vilatorta.

Les jornades es van inaugurar amb un espectacle de quatre monologuistes que, sense pèls a la llengua i de manera desenfadada, acostaven el jovent a la realitat de prendre decisions en una societat plena d’estereotips.

Com en altres edicions, Càpsula va seguir amb una mostra de l’oferta formativa post obligatòria de la comarca. L’estructura estava organitzada amb sessions explicatives sobre els Programes de Formació i Inserció (PFI), xerrades transversals d’autoconeixement i motivació, portades a terme per diferents professionals que explicaven la trajectòria acadèmica i la seva professió actual, xerrades relacionades amb el treball de recerca i xerrades informatives dels cicles formatius de grau mitjà de la comarca. Algunes sessions es van realitzar a l’Edifici del Sucre i d’altres van entomar un format més pràctic i es varen fer al Recinte Firal, on hi havia la presència d’estands per cada un dels cicles formatius amb un format vivencial de demostracions i experimentació. En aquest espai també es trobaven els punts d’orientació personalitzada (POP) on hi havia la presència de professionals experts en orientació acadèmica que responien aquells dubtes més concrets, per aquest servei es va comptar amb personal de la Diputació de Barcelona. Aquest espai va estar obert tot el matí i era d’accés lliure. Com a novetat d’aquesta edició en aquest espai es va incorporar uns tallers de risoteràpia i uns jocs de pistes per dinamitzar l’espai.

Les xerrades més transversals es van dur a terme a l’edifici del Sucre.  El principal objectiu va ser transmetre que, en el procés d’orientació, l’alumnat no només ha de conèixer l’oferta formativa que hi ha, sinó que també és important reflexionar sobre què els agrada, què els motiva,  què saben fer i què volen pel seu futur. Per això es varen realitzar sessions al voltant del coneixement de les competències, de l’autoconeixement i del procés de presa de decisions.

També es va comptar amb la participació d’alguns dels centres que ofereixen formació professional a la comarca: CEES, l’Escola d’Art i Superior de Disseny, l’Escorial, l’institut Jaume Callís, l’Institut de Vic, l’Institut Cirviànum, La Salle, l’institut Antoni Pous i Argila,  l’Escola de Formació Professional Quintanes, l’Escola d’Hostaleria d’Osona i Teknos. L’organització agraeix enormement la seva implicació en aquest projecte.

Darrera actualització: 19.03.2019 | 11:00